Цензор.НЕТ

10.08.18 08:05

ПРО ЩО ПОВИНЕН ЗНАТИ КОЖЕН АУДИТОР

ПРО ЩО ПОВИНЕН ЗНАТИ КОЖЕН АУДИТОР

Буквально нещодавно лишав для вас інформацію на своїй сторінці у Фейсбуці про нові правила, що стосуються аудиту, зокрема щодо перевірок банків.

Хто не бачив, то нагадаю, що з жовтня НБУ більше не буде контролювати та вести Реєстр аудиторських фірм, які здійснюють зовнішній аудит банків. І замість цього регулятор може відхиляти обрану банком для проведення зовнішнього аудиту аудиторську фірму або усувати фірму, що проводить зовнішній аудит банку.

Звідки з’явились ці правила? Якщо пам’ятаєте, то у грудні минулого року було прийнято Закон про аудит, який вносить суттєві зміни в налагоджений механізм аудиторської діяльності. І сьогодні хочу вам більш детально розповісти про ті зміни, яких нам слід чекати та готуватися вже зараз, бо жовтень не за горами.

Поїхали…

Перше що варто зауважити – це тотальний «контроль» та прозорість. Чому? Бо, однією з новел Закону зобов’язує аудиторські компанії звітувати про діяльність  підприємств, яких  вони перевіряють, якщо ці компанії становлять суспільний  інтерес. Які саме це будуть компанії? Nobody knows 😊

Навіщо це робити? Начебто метою такого нововведення є розширення розуміння зацікавленими сторонами аудиту. Крім того, він вимагає від аудиторів тих самих підприємств надавати додатковий письмовий звіт для аудиторського комітету.

Стосовно контролю, то ще передбачено створення того самого Органу громадського нагляду, що буде складатися з Ради нагляду за аудиторською діяльністю та Інспекції з забезпечення якості. Цей орган буде здійснювати контроль за якістю аудиторських послуг, які надаються тим самим компаніям, що становлять високий суспільний інтерес.

Але Закон передбачає не тільки контроль, а і обмеження по аудиторським послугам для компаній, що становлять суспільний інтерес, наприклад, публічні акціонерні товариства: у документі чітко передбачені ті «сервіси», які є неаудиторськими, та не можуть надаватись компаніям. До цих послуг зокрема відносять:

1) складання податкової звітності, розрахунку обов’язкових зборів і платежів, представництва юридичних осіб у спорах з цих питань;

2) консультування з питань управління, розробки і супроводження управлінських рішень;

3) ведення бухобліку і складання фін. звітності;

4) розробка та впровадження процедур внутрішнього контролю, управління ризиками, а також інформаційних технологій у фінансовій сфері;

5) надання правової допомоги у формі: послуг юрисконсульта із забезпечення ведення господарської діяльності; ведення переговорів від імені юридичних осіб; представництва інтересів у суді;

6) кадрове забезпечення юридичних осіб у сфері бухгалтерського обліку, оподаткування та фінансів;

7) послуги з оцінки;

8) послуги, пов’язані із залученням фінансування, розподілом прибутку, розробкою інвестиційної стратегії.

Окрім цього у Законі навіть передбачили ліміт по оплаті, і вартість послуг не може перевищувати 70% від середньої суми винагороди, раніше отриманої аудитором за послуги з обов’язкового аудиту.

Також лімітовано час, коли можна надавати аудиторські послуги (після 10 років надання послуг з обов’язкового аудиту необхідно провести ротацію шляхом публічного тендеру).

Але і це не всі вимоги документу. Також передбачено обов’язкову атестацію для аудиторів за новим порядком, а також відповідальність перед  третіми особами.

Крім того, запрацює єдиний реєстр аудиторів і суб'єктів аудиторської діяльності (раніше, аби ви розуміли було п'ять реєстрів).

Нам потрібен цей Закон? Ну, в першу чергу, це систематизація усієї аудиторської інформації та посилення вимог до звітування і зміцнення нагляду за аудиторською діяльністю. А вдосконалення взаємодії з регулюючими органами сприятиме більшій прозорості процесу аудиту та упорядкуванню ринку аудиторських послуг в Україні.

Сподіваюсь, що вже з жовтня підприємства та аудитори будуть готові до нових правил, і що система нормально запрацює. Якщо виникнуть додаткові питання, то звертайтесь. Далі буде.


Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику