Цензор.НЕТ

10.02.19 15:03

Навіщо потрібні "технічні кандидати" на виборах 2019

Навіщо потрібні "технічні кандидати" на виборах 2019

За часи моєї роботи на виборах України я неодноразово зустрічалася із технологією застосування технічних кандидатів для впливу на результати виборів. Давайте розберемося разом з Вами хто такі технічні кандидати, яке місце вони посідають у політичній системі та які функції виконують по відношенню до основних претендентів. 

Відтягування голосів у суперника, дроблення електорату

Подібні за іміджом, програмами, поглядами кандидати застосовуються, щоб відібрати голоси в політичних важковаговиків, які реально мають шанси виграти вибори. Основні політичні гравці використовують технічних кандидатів під певні електоральні цілі.

Під подібні ціл висувається Євген Мураєв для відбирання голосів у Олександра Вілкула та Юрія Бойко. 


Використання бюджету та ефірного часу в інтересах основного кандидату

Кожен зареєстрований кандидат має ефірний час, який він може використати для відкритої чи завуальованої критики, або агітації за/проти інших кандидатів. Квота, яка виділяється на телевізійні ефіри технічні кандидати витрачають не на просування власних ідей, а на критику чи підтримку ідей своїх номінальних суперників. 

Бюджет підставного кандидату може бути використаний для випуску агітаційних матеріалів з критикою опонентів, або просуванням ідей схожих на ідеї основного кандидату.

Для прикладу можемо взяти перевиборні лозунги Сергія Капліна про зниження ціни на газ в 4 рази, яка спрямована на відбирання голосів у Юлії Тимошенко.

Функція «важелю». Висування з метою передачі голосів з основному кандидату

Кандидат має відтягнути на себе певну електоральну групу після чого закликає її голосувати в другому турі голосувань, або після зняття своєї кандидатури за основного кандидата.

Озвучування тем на які не зручно говорити основному кандидату

Основний кандидат не може опускатися до нищівної критики опонентів та відкритого використання компромату. З цієї метою у виборчому процесі бере участь технічний кандидат який не боїться забруднити репутацію публікацією сумнівної інформації чи розголошенню брудних чуток.

Юлія Литвиненко дозволяє собі говорити речі, які не може собі дозволити Петро Порошенко.

Створення інформаційного галасу 

Висування, урочиста реєстрація/зняття з виборів, прес-конференція, подача позовів до суду – все це інформаційний шум, який може заглушити дії опонентів. Можна перебити хвилю критики, змусити ЗМІ обговорювати екстравагантні дії технічного кандидата замість висвітлення дій опонентів, змінити інформаційну повістку. Це може вкрасти час у опонентів основного кандидату, або почне викликати невірні асоціації на їхні дії. 

Типовим прикладом подібного кандидату можна вважати Іллю Ківу. 

Зайняття вільних електоральних полів, щоб вони не дісталися супернику 

Якщо під час соціологічного дослідження було виявлено електоральну групу, яка займає нейтральну позицію по відношенню до суперників по виборам є сенс використання технічного кандидата який відтягне на себе голоси. Подібні ді передбачають собою недопущення перетікання вільного електорату до суперника та можливість передачі голосів шляхом призиву голосувати за основного кандидату у другому турі виборів. 

Кандидат «жертва»

Для боротьби з міцним суперником подібні технічні кандидати метафорично падають «грудьми на амбразуру», щоб у бій пішли основні сили. Їх застосовують коли неможливо підставити суперника не забруднивши репутацію чи не порушивши закон.

Кандидат «медвежа послуга»  

Висування непопулярного кандидата, який буде підтримувати суперника. Непопулярна фігура, яка публічно підтримує суперника основного кандидата спричинить негативні асоціації та суттєво вплине на результати голосування.

Двійники

Люди з аналогічними прізвищами суперника можуть відбирати на муніципальних виборах до 5% голосів. 

Юрій Володимирович Тимошенко на президентських виборах цілком імовірно зможе в результаті випадкових помилок понизити результат Юлії Володимирівни Тимошенко.


Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику