Цензор.НЕТ

22.04.19 17:04

Коли державна служба дійсно ефективна?

Уявіть собі, що вранці ви приходите до вашого сонцем залитого офісу, там вас зустрічають усміхнені й у доброму гуморі люди. Ви всі разом знаєте, що робите важливу для держави справу, а держава гарно винагороджує вас за це (точніше – платники податків, для яких ми з вами і стараємось). У вас є все необхідне для виконання своїх обов’язків – комфортне робоче місце, канцелярщина, техніка і навіть смачна кава. Ваш керівник – адекватна людина, яка прагне результату, а не бюрократії, визнання його "влади" та виконування дивних забаганок. Ваш керівник – досвідчена й мудра людина, котра дбає про атмосферу в колективі, знає сильні й слабкі сторони співробітників, влаштовує тренінги за потреби, дбає про розвиток людей, їхнє кар’єрне зростання.

Як ви будете працювати в такому колективі? Ймовірно, ефективно, результативно та продуктивно.

Змоделюємо іншу ситуацію.

Ранок робочого дня. Ви прокидаєтесь і думаєте про фінансові труднощі, заходите до холодного офісу, сідаєте на хиткий стілець. Вам терміново треба щось роздрукувати, а ось фарби в принтері – немає. Потім вам треба зателефонувати. Але варіанту телефонувати за рахунок роботодавця (держави – в цьому випадку) – немає. Або телефонуєте з персонального мобільного, або не можете виконати свою роботу.

Колектив. Він у стресі, звісно ж. Емоції беруть гору й починаються конфлікти. Світлана встромляє "палиці в колеса" Олені, Олена – Світлані. А що з цього виходить? Не виконується робота. А якщо не виконують роботу державні службовці – страждають українці. Страждає наша з вами якість життя.

Тому так критично важлива атмосфера в колективі, правильне розпорядження фінансами й управління персоналом. Знаю це зі свого 17-річного досвіду.

З атмосферою – все відносно просто. Навчити себе й колег лишати емоції (особливо негативні) за межами офісу.

Щодо матеріального забезпечення – за 17 років мого стажу, з яких 10 - на керівних посадах, фінансування було різним. У якийсь час – критично мінімальним, у якийсь – таким, що давало можливість покращити умови працівників і забезпечити впровадження інноваційних сервісів для працівників. Але ключове тут – мати досвід. І розуміти, що за умови грамотного розпорядження і мінімум може бути ефективним, а за нерозумного чи радше некомпетентного підходу до питання "всі гроші світу" не дадуть бажаних результатів.

Тепер – управління персоналом та організація роботи.

Персонал має бути взаємозамінним і перебувати в постійній діловій комунікації. Що я маю на увазі? Наради – це не формальність заради формальності. Люди мають розуміти, що конкретно роблять їхні колеги, адже ефективний колектив – це як механізм годинника. Кожна деталька впливає на іншу. Не може пані Олена відправити платіжки, якщо Світлана їх ще не підготувала. І так у всьому.

Який із цього висновок?

Завдання керівника – організувати роботу так, щоб Олена не чекала Світлану, а Світлана – Олену, й щоб через неузгодженість їхніх дій не страждав процес. Бо ще ж є Аліна, в якої дедлайн для проведення цих платежів – 15 число. І вона не в курсі, що попередні дві пані запланували все це підготувати до 20-го. Так, це гіперболізовано. Але гіперболізовано навмисно, аби не втомлювати вас складними операціями, котрими займається бухгалтерія.

Ще один момент, який критично важливо пам’ятати, – ми всі люди, які хворіють, у яких трапляються в житті різні сімейні й особисті обставини. Але від цього не може страждати процес. Тому в межах невеликого колективу (одного відділу, наприклад) персонал має бути взаємозамінним. Пані Людмила має бути здатна компетентно замінити своїх колег у разі потреби. А також пані Людмила має бути впевнена, що на час її відсутності на роботі її "пласт роботи" не постраждає від халтури, даруйте за сленг, чи "простою". А також у тому, що їй не доведеться з дому з температурою закривати її робочі питання.

Усім скептикам зазначаю – це не утопія. Це реалії, яких можна досягти, підтримуючи "теплу" атмосферу в колективі, проводячи систематичні статус-зустрічі й колективні обговорення оптимізації та покращення продуктивності. Тому критично важливо, аби на посадах перебували компетентні люди, які знаються на своїй справі й готові працювати ефективно. Бо в результаті у виграші всі ми, чи не так?

Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику