Цензор.НЕТ

13.05.19 09:00

Зніміть сигарети з бігбордів, а не з вітрин кіосків

У той час як на бігбордах, у журналах, на радіо, а тепер – і в метро – зухвало продовжують рекламувати сигарети, парламент вирішив створити нову заборону – на розміщення сигарет на вітринах

"Створюйте мінімум законів. Але слідкуйте, щоб вони реально виконувалися".

Ці слова, написані англійським філософом і одним із авторів концепції "поділу влади" Джоном Локком ще в 17ому столітті, актуальні і зараз.

Тим більше в Україні, де парламент штампує закони, які не виконуються – в силу небажання виконавчої влади, бізнесу чи навіть тому, що вони суперечать здоровому глузду.

У вівторок парламент розгляне законопроект №4030а, який вимагає усі кіоски та каси на супермаркетах по суті "накрити чорним рядном" – аби не було видно жодної пачки сигарет. Все, що буде дозволено – невеличкий клаптик паперу – з назвами і цінами.

Законопроект вщент розкритикований Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради, яке пропонує його повернути на доопрацювання.

Адже, "запропоновані заборони та обтяження виглядають дещо нелогічними та надмірними".

Адже, посилання на Рамкову конвенцію ВООЗ із боротьби з тютюном виглядають дещо "притягнутими за вуха" (Конвенція подібних "суцільних заборон" не вимагає).

Адже законопроект створює нові корупційні можливості для контролюючих органів – зокрема, через розмитість формулювань (наприклад, щодо "невидимості" тютюнових виробів у місцях продажу).

Але це все – розумні юридичні аргументи експертів, на які депутати традиційно увагу не звертають.

Не звертаються вони уваги і на приватних підприємців, що можуть постраждати від заборони. Ще півтора роки тому було зібрано більше 10 тисяч підписів підприємців проти цього законопроекту.

Я хочу звернути увагу на інше.

От, поруч дві фотографія – зліва – реклама бренду "Марвел" на станції метро "Контрактова площа" у Києві. Думаєте, це воду рекламують?

А справа – реклама сигарет "Марвел" на вул. Хмельницького в Києві. Той же бренд. Той же слоган "Свій для кожного".

Так все ж таки, це воду рекламують чи сигарети?

Аналогічна прихована реклама сигарет з’явилася і на бігбордах, на білбордах, в окремих друкованих виданнях. Тепер і на окремих радіостанціях.

Нагадаю, в Україні з 2012 року діє комплексна і абсолютно повна заборона не рекламу сигарет. Але окремі компанії, на кшталт виробника сигарет "Марвел" - Львівської тютюнової фабрики у містечку Винники біля Львову – чітко заявляють: Нам на закон плювати. Використовуючи не дуже складні і вибагливі схеми, ми рекламуємо і будемо рекламувати сигарети.

Така зухвалість пояснюється просто: у цієї Львівської (Винниківської) тютюнової фабрики є свій лобіст у Верховній Раді. Народний депутат від БПП Оксана Юринець навіть не приховує того, що вона лобіює інтереси цієї тютюнової фабрики.

На захист інтересів Львівської тютюнової фабрики разом із пані Юринець стають і подекуди і самі антитютюнові активісти (наприклад, організовують прес-конференції на підтримку ініціатив пані Оксани, спрямованих на підтримку Львівської фабрики).

До речі, лобістська діяльність Юринець вже виглядає як частина сімейного підряду, адже чоловік пані Оксани у 2016 році очолював митний пункт "Малехів" Львівської митниці. Показово, що через цей пункт проходило багато промислової продукції, зокрема сигарети Львівської тютюнової фабрики.

До речі, голова Закарпатської ОДА Геннадій Москаль чітко заявляв: саме Львівська тютюнова фабрика є основним постачальником тютюнової контрабанди з України до Євросоюзу. Можливо, варто вивчити, через який митний пост ця контрабанда могла в ЄС потрапляти?

Цікаво, чи пані Юринець голосуватиме за цей законопроект? Адже серед співавторів чимало її друзів із "Самопомочі" та земляків із Львівщини.

Що ж, шановні депутати, продовжуйте каламутити законодавчу воду, створюйте "піну" із зайвих законодавчих заборон і обмежень – а в цій каламуті продовжать нахабно ловити свою "рибку" Львівська тютюнова фабрика та її законодавчі лобісти.

Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику