Цензор.НЕТ

11.06.19 07:19

Чому digital-маркетолог професія минулого

Чому digital-маркетолог професія минулого

Декілька тижнів тому я написав досить цікавий блог про професії, зокрема про професії майбутнього, ось посилання.

Після цього блогу посипалась купа питань. Наприклад, якщо зрозуміло, що такі професії, як юрист, будівельник чи програміст середньої ланки (ті, хто, загалом, виконує рутинні завдання щодня) легко замінять на роботу ботів або ж механізують так, що втручання людини буде мінімальне, то ті професії, які потребують постійного генерування ідей, так просто не можна буде замінити. І одна з таких професій – маркетолог, точніше digital-маркетолог.

І якщо ви зараз здивувались, то так, окрім роботи з рутинними завданнями типу маркетингу в соціальних мережах (SMM, social media marketing), пошукового маркетингу (search engine marketing) та платної реклами з налаштуванням таргетингу, кожен маркетолог має ще й креативну частину роботи. І сьогодні вона видозмінюється, власне, як і сама професія маркетолога.

І якщо ти реально хочеш досягти успіху у цій професії, то тепер тобі варто ставати вже не digital-маркетологом, а ґроуз-хакером. По суті, ґроуз-хакер – той самий маркетолог, але – майбутнього, адже має інші цілі і озброєний іншими інструментами. Вони прагнуть домогтися значного збільшення основної метрики. І тут вони залучають аналітичні та творчі здібності, тобто саме ті «скіли», якими мають бути наділені професії майбутнього.

Наприклад, у своїй роботі ґроуз-хакер звертається до тестування і вимірювання методами. Його кращий інструмент – креативність та аналіз використання будь-якого продукту. Він шукає і знаходить стратегії зростання та працює для отримання результату. В той самий час digital-маркетолог працює заради процесу.

Для просування ґроуз-хакери не використовують простих інструментів, які застосовують для звичайної популяризації та впізнаваності бренду. Їх інструменти – це, насамперед, вірусне залучення користувачів (viral acquisition), тобто використання вбудованих функцій продукту, щоб стимулювати існуючих користувачів ділитися інформацією про продукт із потенційними клієнтами.

Наступний інструмент – платне залучення. Існує багато різновидів, серед них: пошуковий маркетинг (наприклад, Google AdWords), реклама Facebook, дисплейна реклама (display ads), мобільна реклама, радіо-, теле- і зовнішня реклама і багато чого іншого.

Ще один важливий інструмент, на якому, в основному, все і будується – це контент-маркетинг: написання статей для блогу, використання інфографіки та вірусних відео для підвищення впізнаваності бренду (brand awareness) і збільшення трафіку сайту. Це перетворює відвідувачів і читачів в користувачів.

Ну і, звісно, пошукова оптимізація (SEO, Search Engine Optimization). Те, про що йдеться в більшості книг і статей про SEO, сильно відрізняється від реальних дій у компаніях. Бо компанії ефективно використовують SEO, вибудовують інфраструктуру, що масштабується та застосовується до десятків тисяч або навіть мільйонів сторінок. Велика частина теорії SEO в Інтернеті зосереджена на ранжируванні всього за 5-10 ключовими словами.

Ну і, безсумнівно, глибока аналітика даних і спліт-тести допомагають ґроуз-хакеру поліпшити залучення клієнтів і конверсійні воронки (conversion funnels).

Це цікава та креативна робота, яка буде не під силу ботам та звичайним маркетологам, бо окрім креативного складника, тут варто розумітись у нюансах дід жил технологій.

Ось вам і яскравий приклад професії майбутнього. І таких – десятки. Варто тільки розуміти, який напрямок сьогодні обрали ці тренди, куди вони рухаються, і рухатись ще швидше, аби не стояти на місці.

До речі, якщо зацікавила саме ця професія (а вона в найближчий рік точно знадобиться), то пораджу вам книгу «Маркетинг майбутнього. Як ґроуз-хакери змінюють правила гри», вона розкаже про нові принципи ефективного маркетингу в цифрову еру. До того ж, із мінімальними бюджетами. На зв’язку!


Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику