Цензор.НЕТ

24.09.19 07:47
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Що реально планує влада, а що обіцяють бізнесу

Що реально планує влада, а що обіцяють бізнесу

За потоком новин, як громадськість, так і ЗМІ не встигають розібратись, чого реально очікувати від проектів законів та що з цього буде прийнято і буде працювати, а що є міфи, яких не існує.

Сьогодні поговоримо про ці міфи та розберемось, чого очікувати. Поговоримо про підвищення податків, знищення ФОПів та штрафи для бізнесу. А також про інші чутки, які лякають бізнес.

Бізнес помре під натиском податків

Хоча в якомусь сенсі цей «міф» має підґрунтя, але все не так погано. Бо кінцева мета – не збільшити податки, а вивести бізнес у легальну площину. Планується, що в результаті ті 60 % економіки, які перебувають сьогодні в тіні, за п’ять років перетворяться на 20 %, і що це дасть понад 3 % щорічного приросту ВВП. 

Детінізація – надскладне завдання, і якщо податки буде збільшено, то це буде жертвою бізнесу заради виходу з тіні. 

Знищення ФОПів

З одного боку, те, що пропонує нова влада для ФОПів, особливо тих, хто працює в ІТ-секторі, виглядає як перебільшення. Почитати про це можете в одному з моїх блогів. А ось щодо інших, то новий уряд та парламент кажуть, що якщо ви дійсно чесний приватний підприємець – торговець на ринку чи дизайнер – ваш податковий режим залишиться, яким був. І якщо ви не приховуєте за десятком ФОПів великий бізнес – у вас все буде в порядку. 

А ось щодо тих, хто продає, наприклад, побутову техніку чи електроніку у великому мережевому магазині та надає за них чек від імені ФОПа. Їм буде несолодко. 

До речі, буквально в п’ятницю, Рада розглянула у другому читанні та схвалила законопроекти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» та «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг».

Документ передбачає можливість використання як класичного, так і програмного РРО, відсутність монополії чи обмежень з боку держави на розробку програмних РРО, реєстрацію програмного РРО через Електронний кабінет. 

А також введення норми про «кешбек». Вона передбачає, що споживач, який здійснив покупку на суму понад 850 грн. та отримав чек, має можливість перевірити його на автентичність, і якщо виявиться, що розрахунковий документ в електронній формі не переданий контролюючим органам, написати скаргу, на підставі якої може бути призначена перевірка. Якщо перевірка підтвердить, що продавець порушив порядок проведення розрахункових операцій, його оштрафують, а покупцю повернуть 100 % вартості придбаних товарів.

Тоді ж вводиться застосування повного розміру штрафу за невикористання РРО або невидачу чека (100 % від суми при першому порушенні і 150% при кожному наступному), які до цього застосовуються в обмеженому розмірі, та починається застосування загальних правил використання РРО для окремих категорій платників ЄП ІІ-IV груп (без обмеження обсягу доходу за календарний рік), які здійснюють:

- реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;

- реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;

- реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;

- роздрібну торгівлю уживаними товарами в магазинах;

- діяльність ресторанів, кафе, ресторанів швидкого обслуговування;

- діяльність туристичних агентств, туристичних операторів;

- діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування;

- реалізацію текстилю, деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, який затверджується КМУ.

Загальні правила використання РРО для всіх платників єдиного податку ІІ-IV груп починають діяти з 1 січня 2021 року одночасно зі збільшенням граничного обсягу доходу платників єдиного податку ІІ групи з 1,5 до 2,5 млн грн.

Нові касові апарати будуть схожі на звичайний мобільний додаток, типу програми інтернет-банкінгу. Така система не просто видаватиме електронні чеки, які покупець зможе отримати, наприклад, через e-mail або мессенджер, а і дозволить податківцям контролювати ці чеки, і приховати великий бізнес буде не так вже й просто. 

Також, що стосується ФОПІв, то «знищити», тобто фіскалізувати, держава планує тільки продаж ювелірних виробів, ресторанний бізнес та торгівлю електронним обладнанням з гарантією. І то з весни 2020 року. Саме там великий бізнес найчастіше видає себе за малий.

Чи буде тоді бізнес потерпати від «стукачів»

Після початку дії нововведення одразу — ні, але згодом, коли система запрацює, клієнти та покупці зможуть цим скористатись, але кешбек аж ніяк не зможе стати способом заробітку для шахраїв. 

Усіх змусять декларувати доходи

Загальне декларування – це нормальна практика цивілізованих країн, як паспорт для кожної людини чи номерні знаки для кожного автомобіля. Але його запровадження стане останнім кроком податкової реформи і відбудеться не раніше, ніж через 2-3 роки. Начебто ідея непогана, але рівень фінансової грамотності населення залишає бажати кращого. І для того, аби вони почали декларувати доходи і робили це систематично, потрібно докласти багато зусиль з боку держави. 

Звісно, це ще не всі ідеї та новели, які пропонує нова влада, тож буду тримати вас в курсі. На зв’язку!


Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику