Цензор.НЕТ

26.09.19 16:17
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Почастішали факапи на пресконференціях. Що з цим робити, і чи варто?

Зачастіли факапи на пресконференціях. Що з цим робити, і чи варто?

Нещодавно у нас в агентстві була гаряча дискусія. Про те, що формат пресконференцій вже застарів і вони не потрібні. Бо засоби масової інформації вмерли, компаніям спілкуватися зі ЗМІ не потрібно, бо є соціальні мережі.

Частково це так. Але буквально протягом дня трапились дві події, що засвідчують – чутки про смерть пресфенференцій, м’яко кажучи, перебільшені, і до них все ще треба готуватись. Кадри втечі першого заступника міністра охорони здоров’я з пресконференції, різні і нехороші новини за наслідками пресконференції президента в США — це ж не той результат, якого хотіли бачити спікери?

Я вважаю, що тим людям, які готувати пресконференцію президента в Нью Йорку, треба повідривати руки та ноги. Бо вони підставили не президента, вони підставили цілу країну. Чому? Тому що не готувались.
Бо коли ви готуєте людину до пресконференції, то 95% запитань можна передбачити. І мій понад 20-річний досвід це підтверджує.

Мені не подобається, коли моя країна висміюється американськими коміками. І коли використовується ненормативна лексика щодо країни через непрофесіоналізм людей, які мали підготувати президента до цієї пресконференції. Вони мали передбачити, які будуть питання. Підготувати на них відповіді, які б органічно вписалися б у стиль і в лексику спікера. Так, завжди є 2-3 спонтанних запитання, які неможливо передбачити. Але ж є тема пресконференції, і є людина, якій даються заготовки, що відповідають загальній темі. І навіть на якісь неочікувані або дивні питання людині є що сказати, якщо вона має  ці заготовки.

Пресконференція була і залишається найбільш зручним форматом комунікації. Бо це оптимальний спосіб звести журналістів, які щодня шукають нові події і цікавих людей, та бізнесменів чи політиків, які бажають потрапити в поле уваги ЗМІ.

Здавалося б, все просто: оголосити пресконференцію, зібрати "оптом" журналістів, які все покажуть і напишуть.

Але в більшості випадків, щось іде не так. Або журналісти не приходять, або публікують зовсім не те, що спікери хотіли побачити в матеріалах.

Ось п'ять найпоширеніших помилок:

·  Тема "не зайшла"

Уявіть себе журналістом, якому на пошту приходить анонс пресконференції. Він читає і бачить: тема дрібна, проблема зачіпає якусь малу групу людей і на певній території. ЗМІ не захочуть витрачати на це свій час. Думайте, як подати тему більш масштабно, як вона може вплинути на інтереси вашого ринку, громади, суспільства. Якщо не виходить - ця подія не формат пресконференції.

·  Спікер не вміє комунікувати

Будь-який бізнес чи організація - це люди. Зараз у тренді "нові обличчя" і є така думка, що ефекту новизни достатньо, щоб привернути увагу медійників. Радимо не покладатись на чарівну силу ефекту "нового обличчя". Якщо спікер не знає тему, не вміє викласти думку - він справить жалюгідне враження. І перебити це перше враження буде складно. Перша пресконференція такого спікера стане і останньою. Його не захочуть цитувати, не будуть звертатися за коментарями. Якщо відчуваєте, що в публічній комунікації не вистачає впевненості - вчіться, тренуйтеся, запросіть фахівця, який вас підготує до виступу.

·  Ви запросили не тих журналістів

У журналістів є спеціалізація за темами, і у видань також. Подивіться — чи є видання, які дотичні до вашої теми. Про що і про кого вони вже писали. Якщо ви хочете повідомити новину "для бабусь", а видання пише для молодих стартаперів, ви змарнуєте час, розсилаючи їм запрошення на вашу пресконференцію. Тим же "успіхом" закінчиться спроба зацікавити вузько профільне видання темою, яка стосується масової аудиторії. Такі видання не ходять за гучними новинами на пресконференції, а беруть їх зі стрічок інформаційних агентств.

·  Ви не підготували прескіт для журналістів

У звичайного журналіста немає такої експертизи у вашій темі, як у вас. І він не має часу в ній розібратися. Якщо ви не підготуєте журналісту прескіт із основними меседжами і фактами про вас - велика ймовірність, що в ЗМІ ви побачите зовсім не те, що хотіли повідомити. Або — взагалі нічого не побачите.

·  Ви не вивчили медіа-поле і конкурентів

Один з наших клієнтів захотів заявити свою позицію і був упевнений, що на цю проблему ще ніхто не звернув уваги. А ми лише проскроллили стрічку Фейсбуку - і побачили пост іншого експерта, який слово в слово вже сказав те ж саме. Був би конфуз, якби на такий збіг звернули увагу журналісти під час пресконференції.

Треба знати медіа-поле і стежити, що говорять конкуренти та інші експерти у вашій галузі. Знати, що по вашій темі вже коментували. Розуміти - за рахунок чого ваша точка зору може виділитися на фоні інших?

Отже, чутки про смерть оффлайн-комунікацій та пресконференцій – перебільшені. 


Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику