Цензор.НЕТ

27.09.19 08:05
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Що на митниці? Чому про неї так «вдало» забули?

Що на митниці? Чому про неї так «вдало» забули?

Сьогодні пропоную поговорити про митні новини, які ви випадково могли пропустити. Про митний безвіз, ліміт на посилки, евробляхи і не тільки. Поїхали. 

Було підписано закон щодо "митного безвізу" з Євросоюзом, повна назва: «Про режим загального транзиту і введення національної електронної транзитної системи».

Законопроект розроблено на виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Його основним завданням є введення в українському законодавстві положення Конвенції про процедуру загального транзиту.

Конвенція про процедуру спільного транзиту – це 35 країн європейського регіону (члени ЄС, ЄАВТ, Туреччина, Македонія та Сербія), які ввели єдині для всіх Договірних сторін правила декларування і контролю за транзитними переміщеннями товарів з використанням загального IT продукту (New Computerised Transit System).

NCTS – це типу IT-продукт, який дає можливість налагодити обмін інформацією про етапи митного оформлення товарів з використанням електронних повідомлень в режимі реального часу і підвищити ефективність використання системи аналізу ризиків.

Приєднання до Конвенції дозволить Україні запровадити обмін митною інформацією з 35 країнами в режимі реального часу, отримувати інформацію для переміщення товарів транзитом, ввести спеціальні транзитні спрощення, використовувати єдину митну декларацію для переміщення товарів від країни відправлення до країни-призначення через треті країни в рамках Договірних сторін Конвенції за єдиними правилами.

Але є питання. Чи готові ми до цієї Конвенції? Зокрема, технічно та морально (у підрозділах самої митниці)? Гадаю, що поки що ні, але сподіваюсь, що імплементація буде проходити не так стрімко і всі деталі та технічні нюанси будуть поступово враховані. 

Наступна новина стосується повернення ліміту 150 євро на отримання посилок з-за кордону. До такого ліміту Нефьодов пропонує повернутися тимчасово. Чому?

З точки зору саме адміністрування, зниження ліміту не принесло істотної користі. Справа в тому, що митниця сама не вміє ще адмініструвати такі дрібні платежі.

Сьогодні для сплати навіть невеликих сум з посилок необхідно подавати декларацію в паперовій формі, їхати на митницю і так далі. Крім того, митниця більше витрачає грошей на збір цих податків, ніж отримує в бюджет.

Знаєте, це виглядає дуже дивно, бо стільки говорили про ці посилки, стільки писали, а саме втілення ідеї не протрималося і року. Певно треба було прорахувати наперед, згадати про реформу ДФС та розділення митниці і податкової, а вже потім втілювати зміни у життя. Але, як бачите. 

Не можна говорити про мито і не згадати євробляхи. Минулого тижня Рада ухвалила рішення про продовження пільгового періоду, протягом якого до власників євроблях не застосовуватимуть штрафні санкції за порушення митного режиму перебування таких машин в Україні.

Таким чином, штрафи з власників «євроблях» не справлятимуть до 20 листопада 2019 року.

Автори зазначають, що дане відтермінування буде останнім і більше депутати не будуть продовжувати термінів періоду звільнення власників «євроблях» від штрафів. Але хто їх знає. Минулого разу, до речі, з десятків тисяч власників авто штрафи отримали всього 240.

До речі, голова митниці вважає, що було б непогано встановити фіксовану ціну за розмитнення старих авто з іноземною реєстрацією. Бо оцінити вартість автомобіля, якому 15 років, і розібратися, скільки разів він був битий або пофарбований, для митниці досить проблематично, ну і знову таки, воно їм треба витрачати стільки часу? Але на чию користь встановлять ціну, поки що невідомо. 

Ну і давайте трохи про митні перемоги. Рейтинг з дослідженням туристичного веб-сайту The Points Guy в Forbes каже, що алкоголь Duty-Free в київському аеропорту "найдоступніший". Про це свідчить вартість одного і того ж товару в зонах Duty-Free різних аеропортів, де вона може відрізнятися на 30 % або навіть більше. Найдорожче алкоголь коштує на грецькому острові Санторіні, в аеропорту Аккри в Гані, а також в Афінах. Головне, це ж обличчя перед іноземцями, правда?

Тож, не засмучуємось, далі буде!


Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику