Цензор.НЕТ

01.11.19 14:33
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Вітрильники як знаряддя визнання спроби анексії Криму

Дуже цікавим та водночас маловідомим для вітчізняних посадовців (як власне й більшість інших морських тем) є вкрай успішне використання Росією навчальних вітрильних суден в ролі знаряддя визнання спроби анексії Криму.

Нагадаю, що після розпаду СРСР у пострадянських морських навчальних закладах зберіглося низка вітрильників, закуплених чи навіть захоплених радянською владою у свій час в інших державах. Прикладом для Україні це були "Товарищ" (Херсон), "Дружба" (Одеса) та "Херсонес" (Керч) і усі вони, після низки криворуких спроб Міносвіти та керманичів морских навчальних закладів, спільно з їх російськими "друзями", "погратися у великий морський бізнес", зазнали сумної долі.

"Товарищ", як колишній "Gorch Fock", є найщасливішим з них, адже він був викуплений німецькою громадськістю за копійки із жахливого стану та успішно повернутий на його історичну батьківщину,деповністю відновлений. "Дружба", за незмінне проросійські налаштованого керівництва відповідальної за неї установи, вже п`ятнадцять років гниє, геть позабута державою в одеському порті, без жодних реальних перспектив вийти в море. "Херсонес" (KHERSONES, номер IMO 8511835) так само гнив з 2006 року в Керчі, зокрема й переховуючись від кредиторів, де його й застало захоплення Криму. Окупанти одразу зайнялись відновленням його морехідності (хоча там певний час й був епічний спір за здобич між морською та рибною адміністраціями РФ), і станом на 2016 рік судно було повністю відновлене в Севастополі. Наразі "Херсонес", як російський трофей, є "невиїзним" не лише з Чорного моря (хоча, за нових умов відносин РФ та Туреччини, можливо геть усе), але й навіть не може пройти назад в Керченський порт через його невідповідність (висота щогол) габаритам збудованого там мосту.

Але мова навіть не про нього, та не про його активну участь у всіляких пропагандистсько-спортивних заходах на "кримсько-колимській" лінії між Ялтою та Сочі. Йдеться про власне російські вітрильники, успадковані навчальними установами РФ у Санкт-Петербузі ("Мир", MIR номер IMO 8501701), Мурманську ("Сєдов", SEDOV номер IMO 7946356), Калінінграді ("Крузенштерн", KRUZENSHTERN, номер IMO 6822979) та Владивостоку ("Надєжда", NADEZHDA, номер IMO 8811986 та "Паллада", PALLADA, номер IMO 8511847).

Усі ці судна, як й інші, дрібніші, навчальні вітрильники, були наприкніці ХХ ст. дбайливо збережені російськими навчальними установами, наразі вони мають всі необхідні ремонти та забепечення, є на повному ходу та в рамках регат, візитів й подорожей активно пропагують ідеї "руського миру", а з 2014 року - й "руського Криму".

Прикладом вже в травні 2014 року "Сєдов" урочисто зайшов у Севастополь в рамках "святкування" "звільнення міста-герою від загарбників", а "Крузенштерн" відвідував Керч та Севастополь в травні 2015 року. Після цих демонстративних заходів в кримські порти ці судна успішно багато років беруть участь в абсолютній більшості міжнародних заходів та безперешкодно здійснюють суднозаходи в порти практично всіх країн світу. Їх ніхто не розшукує, не арештовує і питань до їх діяльності у держави Україна вочевидь немає. Після 2015 р., замість суднозаходів в кримські порти, усі російські навчальні парусники в обов'язковому порядку беруть в якості членів навчального екіпажу курсантів із "морських університетів" Керчі та Севастополю. І здійснюють з ними як із частиною команди, максимально часті візити в порти третіх держав із максимально детальним медійним висвітленням цього. Іноді втім самі треті держави здійснюють самостійне реагування, захищаючі інтереси України на порядок краще ніж ми самі.

Прикладом у квітні 2019 року "Седов" не був допущеним у територіальні води Естонії та Польщі за умов наявності на його борту курсантів з Севастополю.

Це сталося, наскількі мені відомо, через ініціативне рішення керівництва обох держав, а не через якісь там правоохоронні чи дипломатичні заходи України. Але такі поодинокі невдачі не зупиняють росіян і наразі, прикладом, з Владивостоку в кругосвітну подорож виходить "Палада", маючи на борту десятки курсантів-кримчан (насамперед з Керчі), яка перетне Тихий океан, а в Атлантиці зустрінеться з "Седовим" та "Крузенштерном" та почне своє турне, присвячене "75-річчю Великої Перемоги", портами Європи.

Поки ці рейдери "руського миру" успішно здійснюють пропагандисьські та політичні задуми керівництва держави агресора в усіх кутках світу, багатостраждальна "Дружба" (до речі багато років піднаглядна за дивним збігом обставин саме російському регістру судноплавства) не тоне у одеській Військовій гавані суто через накопичені тони порожніх пляшок під її кілем. Такі ось геть різні у нас з росіянами морські вітри в умовах конфлікту...

Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику