Цензор.НЕТ

15.11.19 14:03
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

GPS та агресія на морі

море,корабли

Вчора на Міжнародній конференції з морської безпеки був враженим кількістю задокументованих випадків неправомірного втручання держави-агресора у системи супутнікового навігаційного забезпечення морських торговельних суден. Лише громадська організація C4ADS визначила, з використанням даних Міжнародної космічної станції, 9883 випадків російського втручання у роботу навігаційних систем GPS для 1311 цивільних суден у 10 місцях.

Постійний шкідливий вплив на роботу GPS на акваторії Чорного та Азовського морів вже є сталою практикою росіян. Навіть під час переходу в 2018 р. суден ВМС "Донбас" та "Корець" було документовано свідоме втручання у роботу супутнікової навігаційної системи в районі Керченської протоки. У громадських активістів є прикладом записи переговорів торгових суден в умовах коли росіяне у вересні 2019 р. повністю "поклали" сигнал GPS у Таганрозькій затоці Азовського моря, щільно насиченої цивільним морским трафіком; тоді великої біди уникли лише дивом.

Більш того, у експертному висновку Навігаційного центру Берегової охорони США зазначалося, що Росія для придушення GPS наразі може використовувати понад 250 тисяч (!) веж стільникового зв'язку, обладнаних росіянами у себе та на окупованих територіях відповідними спеціальними пристроями.

Така діяльність росіян має як суто військово-диверсійну спрямованість (протидія іноземним ВМС та внесення безладу у глобальне торговельне суднопластво, орагнізація морских катастроф із розливами нафти, небезпечних вантажів та масовими людськими жертвами), так й комерційний вимір. Адже РФ тривалі роки просувала власну систему супутнікової навігації GLONASS, але ані російська, ані китайська чи європейська глобальні системи визначення місцеположення (GNSS) так й не були визнані офіційними елементами на морі для Всесвітньої радіонавігаційної системи (WWRNS), де з 1996 р. діє єдина офіційно застосовна система - а саме американська GPS, яку наразі "кладуть" росіяне. Монополія GPS як найбльш безпечного, масового та доступного GNSS була визнана Міжнародною асоціацією навігаційного забезпечення мореплавства та маякових служб, що визначено у виданому нею Керівництві з навігаційного забезпечення судноплавства NAVGUIDE.

Таким чином втручання росіян у роботу GPS на морі є не лише небезпечним для судноплавства актом, але й прямим порушенням ст. 3 Конвенції про боротьбу з незаконними актами проти безпеки морського судноплавства 1988 р. та ст. 47 Статуту Міжнародного союзу електрозв’язку.

Що можна робити у цій ситуації? Уперше самі Сполучені Штати мають бути зацікавленими у захисті GPS від неправомірної конкуренції росіян і тому варто очікувати на американські санкції проти компаній, що виробляють та підтримують складові системи GLONASS та обладнання для системи стільникового зв'язку в РФ та інших радіосистем які РФ використовує для викривлення та приглушення зв`язку GPS.

Щодо вітчізняних санкцій (будь-яких) у мене наразі оптимізму немає. Звісно це питання варто як мінімум піднімати на засіданнях органів Міжнародного союзу електрозв`язку та й обговорювати під час опрацювання "морських" резолюцій Генасамблеї ООН. Тут, попре загальновідомі "проблеми з навігацією", у вітчізняних дипломатів, все ж є реальні варіанти.

Далі буде

Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику