Цензор.НЕТ

09.01.20 12:34
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Авіакатастрофа в Ірані: технічні несправності літака чи вплив зовнішніх факторів?

Протягом доби після падіння українського літака, що виконував рейс PS752, з’явилися суперечливі повідомлення ЗМІ стосовно причин авіакатастрофи. Деякі ЗМІ послалися на начебто технічні неполадки літака. Інші ЗМІ, наприклад, незалежне британське інтернет-видання "The Independent", не виключає вплив "зовнішніх факторів".

Робити однозначні висновки до завершення роботи спеціальної міжнародної комісії – передчасно. Українські фахівці вже вилетіли до Ірану з метою участі у вивченні причин трагедії.

На мою думку, версія про технічні неполадки літака, чи помилки екіпажу суперечить уже відомим фактам.

По-перше, на оприлюднених відеозаписах видно, що на висоті біля 3000 метрів на борту літака виникла пожежа, причини якої досі невідомі. Незрозуміло, чому одразу після виникнення пожежі на борту літака і впритул до його падіння на землю відсутні будь-які перемовини екіпажу з диспетчерською службою аеропорту Тегеран? Що сталося з екіпажем після виникнення нештатної ситуації?

Навіть загоряння одного двигуна не могло призвести до виходу з ладу низки систем, в тому числі, електричної, системи радіозв’язку тощо. До того ж, всі сучасні літаки обладнано ефективною системою пожежогасіння. Також є незалежна від людського фактору система передачі інформації про стан літака диспетчерам на землі.

По-друге, версія про технічні неполадки літака мені видається мало ймовірною. Маючи багаторічний досвід підготовки інженерів для компанії Боїнг, можу зазначити, що Боїнг 737-800 є одним з найбільш надійних у своєму класі. Борт, що зазнав катастрофи, був практично новим, у червні 2016 року він здійснив свій перший політ. До того ж, літак пройшов технічну перевірку 6 січня 2020 року.

По-третє, версія про помилку екіпажу є ще менш обґрунтованою. За даними керівництва МАУ, саме цей екіпаж був одним з найбільш досвідчених в компанії, а відсутність його комунікацій з диспетчерською службою аеропорту одразу після виникнення нештатної ситуації на борту більше вказує на миттєву втрату дієздатності екіпажу, викликану поки що невідомими причинами.

По-четверте, на опублікованих фотографіях можна бачити незрозумілі отвори на фюзеляжі літака неконструктивного характеру. Міжнародній комісії належить вивчити походження цих отворів для того, щоб підтвердити або спростувати вплив зовнішніх факторів на катастрофу літака.

Ці і багато інших факторів, що могли стати причиною трагедії українського літака, мають бути ретельно і об’єктивно вивчені фаховою міжнародною комісією, яка і повинна надати остаточні висновки. Тому поки будь-які версії, в тому числі, й моя, носять попередній, суб’єктивний характер.

Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику