Цензор.НЕТ

08.02.20 22:16
Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

Проклята галузь, або море що завжди не на часі

судно

Продовжується тривалий скандал із "виконанням" Україною вимог звіту Міжнародної морської організації (IMO) за підсумками минулорічного інспектування України організацією. Тоді вітчизняна Морська адміністрація всім розповідала, що звіт не розгромний, а висловлені зауваження Україні - не критичні (насправді, на жаль, - навпаки).

А коли настав час проінформувати ІМО про "виправлення" виявлених недоліків - виявилося, що із цим велика проблема. Бо в умовах хронічної кадрової кризи у нашому секторі морського управління з`ясувалося, що ніхто з посадовців вже фізично не спроможній ані хоч якось відзвітувати, ані звісно щось практично змінити у галузі на вимогу ІМО. Бо єдина проблема, що дійсно майже рік хвилює профільне міністерство - це вигідний розподіл керівних посад "морського" напряму. Чому це все дуже-дуже погано та небезпечно? Бо існують реальні ризики включення України навесні, рішенням профільних комітетів ІМО, до "чорного списку", насамперед - у вимірі Конвенції ПДНВ.

Це означатиме практичне закриття ринку морської праці для СТА ТИСЯЧ українських моряків (усі їх документи мають відповідати ПДНВ) та відповідно - до втрати Україною не менше ДВОХ МІЛЬЯРДІВ доларів зовнішніх валютних надходжень (стільки українські морякі заробляють на рік на глобальному ринку морської праці). Також це означатиме колапс морських навчальних закладів, крюїнгових агенств та тренінгових центрів (десяток тисяч робочих місць внутрішнього ринку).

Як кажуть джерела, профільний міністр досі упевнений, що все якось "розсмокчеться", але водночас, нарешті, про існування проблеми донесли до прем'єра, але що з цим робити у Кабміні просто не розуміють. При цьому МЗС вже півроку засипає Мінінфраструктури листами про можливий апокалипсис галузі, але є великий сумнів що ці послання, по-перше, узагалі читають на Перемоги, 14 а по-друге, - що там наразі залишився хоч хтось, узагалі здатний зрозуміти сенс абревіатур ПДНВ та МLC.

Основний вигодонабувач цього колапсу - Росія, адже вона разом досягне трьох завдань.

По-перше, це повне знищення морської галузі та морських кадрів України, системи їх відтворення та підготовки.

По-друге, це знищення українських конкурентів на глобальному ринку праці на користь моряків РФ.

І по-третє, це повне знецінення значення українських професійних документів для 20 тисяч кримських моряків.

Якщо комітет ІМО все ж включить у травні Україну у чорний список, багато хто з посадовців у Києві та Лондоні отримає нагороди та чергові звання спецслужб держави-агресора. А про потребу ратифікації Україною Конвенції про працю в морському судноплавстві вже якось невдобно й згадувати. Бо це питання згідно чинним процедурам, має йти виключно через Банкову (ратифікаційний законопроект нардепи навтіь зареєструвати права не мають). А там давно немає нікого, хто у житті бачив море не через пляжні окуляри.

У 2018 урядовий законопроект про ратифікацію цієї конвенції рік пилився там на столах клерків, а наразі й проектів таких немає та й не очікується. Не на часі. Все це якесь там море - зовсім не на часі у сучасній владній системі координат.




Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику