Василь Вовк експерт з питань державної безпеки, генерал-майор юстиції Василь Вовк

Редакция Цензор.НЕТ может не разделять позицию авторов. Ответственность за материалы в разделе "Блоги" несут авторы текстов.

ЗАБРАТИ RANGE ROVER і ЗУПИНИТИСЬ...

828 1

Повернення до криміналізації так званої «товарної контрабанди» спричинить швидке зростання корупції в правоохоронній системі, судових органах і серед вищих чиновників. Окрім того, це зовсім не сприятиме наповненню державного бюджету, швидше, навпаки, значно скоротяться платежі від митниці.

Тут не той випадок, коли новим стає добре забуте старе.

У 2012 році Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гуманізації відповідальності за правопорушення у сфері господарської діяльності» була декриміналізована контрабанда товарів, окрім зброї, ядовитих речовин тощо. Від занадто довгого ланцюга розслідування (адміністративний протокол - дізнання – досудове слідство – суд) процес став короткий: протокол про адміністративне правопорушення – суд.

Кожен день почали складатися адмінпротоколи на суму під мільйон гривень, тоді як до цього були роки, коли від дії відповідної статті Кримінального кодексу державний бюджет не отримував ні копійки.

Але навіть не це головне. Зникли цілі корупційні оазиси, адже контрабандисти починали вирішувати питання з моменту затримання товарів на митних пунктах – «працювали» з місцевими дізнавачами й прокурорами. Потім справа рухалась в орган розслідування (а це обласний центр), де порушники шукали уже виходи на регіональних слідчих і прокурорів, підключали судові інстанції. Якщо затримували «крупну рибу», справу забирала столиця – й знову по кругу, але на найвищому рівні: Генеральна прокуратура, Центральні апарати правоохоронців, київські суди, потужні експертні установи тощо. Дуже багато служивих спотикалось на цьому довгому корупційному тракті.

Сьогодні нова українська митниця хоче повернути боротьбу з контрабандою на цей тернистий шлях. Кажуть, нічого страшного, адже мова йде лише про криміналізацію контрабанди товарів у великий розмірах.

Якщо, наприклад, стверджує очільник Держаної митної служби Максим Нефьодов, «Range Rover везе 1600 пачок сигарет, то треба конфіскувати, оштрафувати, забрати Range Rover і на цьому зупинитися. А не засуджувати людину на п'ять років умовного терміну. Тільки у випадку, якщо везуть комерційну партію, наприклад на мільйон доларів, тут вже має бути кримінальне покарання».

P. S. 

По перше, 1600 пачок цигарок возять в автомобілях інших марок, а, по друге, не так просто забираються Рендж Ровери.