Цензор.НЕТ

17.10.19 16:50

Новий орендар кінотеатру "Київ": Наше завдання – зберегти усі фестивалі, що проводилися у "Києві"

Автор: Леонід Шевченко

Резонанс довкола кінотеатру "Київ", одного з найстаріших у столиці, триває вже понад рік. Періодично у ЗМІ виринала інформація про рейдерське захоплення споруди у самому центрі міста, припинення показів та судову тяганину.

Новий орендар кінотеатру "Київ": Наше завдання – зберегти усі фестивалі, що проводилися у "Києві"

15 квітня 2019 року право оренди кінотеатру здобуло ТОВ "Сінема-Центр". Однак тривалий час його колишній орендар - ООО "Культурний центр "Кінотеатр Київ" не допускав компанію до приміщення. У червні Департамент комунальної власності Києва і КП "Київфільм", як балансотримач, почали інвентаризацію та обстеження приміщення кінотеатру "Київ". Тодішнє керівництво "Києва" заявило про силове захоплення кінотеатру. Громада ж висловлювала побоювання, що столиця втратить один з двох кінотеатрів, де відбувалися покази некомерційного та фестивального кіно, а ціна квитка зросте.

З тих пір бій за комунальну власність не припиняється. 23 вересня 2019 року фірма попереднього орендаря програла позов проти КМДА щодо того, що остання не продовжила йому договір оренди кінотеатру "Київ". Тепер новий орендар заявляє про свої плани та про те, що попередній орендар утримував споруду в неналежному стані та не використовував її ресурс на повну.

Цензор.НЕТ звернувся безпосередньо до нових орендарів "Києва", а саме до генерального директора ТОВ "Сінема-Центр" Любові Лісовської: щодо цінової політики, майбутнього фестивальних стрічок, планів щодо ремонту та використання приміщення кінотеатру.

МИ ХОЧЕМО ВІДНОВИТИ РОБОТУ ЯКНАЙШВИДШЕ

- Ваша компанія виграла конкурс на право оренди кінотеатру "Київ" у квітні. Чи правда, що ви запропонували ціну оренди 2,1 млн грн на місяць, тоді як минулий орендар платив 47 тис. грн?

- Так, це правда. Об’єкт було виставлено на відкритий конкурс. І переміг той, хто запропонував найбільшу ціну оренди. 15 квітня ми виграли конкурс, а через місяць вже уклали відповідний договір оренди.

- Один з головних аргументів попередніх власників: їм було відмовлено у праві першочергової оренди, хоч це передбачено законом. Тобто тут палиця з двома кінцями: ваша більша ціна і їхнє першочергове право?

- Ми вважаємо, що питання щодо нюансів минулих орендних взаємовідносин попереднього орендаря та Київської влади доцільніше ставити їм безпосередньо. Зі свого боку можемо зазначити, що ТОВ "СІНЕМА-ЦЕНТР" взяв участь та переміг у законному та прозорому конкурсі на право оренди будівлі кінотеатру "Київ". Відомий факт, що попередній орендар не став брати участь у цьому конкурсі. Також є відкритою інформація щодо нещодавнього судового спору між попереднім орендарем та Департаментом комунальної власності м. Києва, за результатом якого судом визнано законність дій Департаменту стосовно призначення і проведення вказаного конкурсу.

- Ви заявляєте, що можливість ознайомитися з об’єктом оренди вперше вам була надана лише через місяць після того, як ви уклали договір.

- Нас не допускав попередній орендар - "Культурний центр "Кінотеатр Київ". Строк договору оренди з ним сплив ще у січні, однак практично до середини червня керівництво кінотеатру безпідставно не звільняло будівлю та незаконно не допускало представників влади міста до огляду і перевірки приміщень. Про ці недопуски складалися численні акти. Більше того, 23 вересня незаконність зазіхань попереднього орендаря на будівлю кінотеатру "Київ" також підтвердив суд.

- Коли ви потрапили до приміщення, то яку оцінку дали розмірам необхідних робіт?

- "Сінема-Центр" отримав доступ до приміщень будівлі Кінотеатру "Київ" 13 червня і негайно розпочав їхнє обстеження. З’ясувалося, що цей об’єкт оренди в аварійному стані, не придатний до цільового використання – ані для організації кінопоказів, ані для будь-якої іншої діяльності, що передбачає присутність людей у будівлі. Ми отримали висновки компетентних органів, установ та організацій щодо нагальної необхідності масштабного капітального ремонту будівлі в зв’язку з аварійним станом низки внутрішніх конструкцій, у тому числі даху кінотеатру.

- Хто є відповідальним за капітальний ремонт: ви як новий орендар чи попередній власник в особі КМДА? Вочевидь, що КМДА наразі не зможе зробити такий ремонт.

- Відповідальний був власник – міська громада в особі КМДА. Проте бюджетом міста Києва на 2019 рік витрати на капітальний ремонт кінотеатру "Київ" не передбачені, і можуть бути заявлені на виділення лише при розгляді бюджету на 2020 рік.

- Тобто, ви плануєте чекати ще рік-два?

- Ні. Ми хочемо відновити роботу кінотеатру якнайшвидше. Саме у зв’язку з цим "Сінема-Центр" зробив міській владі Києва безпрецедентну пропозицію: усунути аварійний стан кінотеатру, профінансувавши капітальний ремонт замість власника - безпроцентно, без застосування жодних інфляційних чи інших збільшень та з поступовим (на виплат на декілька років) поверненням витрачених на капремонт коштів в зарахування частини орендної плати.

Новий орендар кінотеатру Київ: Наше завдання – зберегти усі фестивалі, що проводилися у Києві 01

ДІЇ ГОЛОВИ ПОСТІЙНОЇ КОМІСІЇ КИЇВРАДИ АНТОНЕНКА МОЖУТЬ БУТИ ПРЕДМЕТОМ РОЗГЛЯДУ НАБУ

- І яка частина орендної плати буде зараховуватися в рахунок витрачених на капремонт коштів?

- Щомісяця грошовими коштами компанія буде сплачувати першу частину в розмірі 570 тис. грн, а друга частина (різниця - 1,53 млн грн) буде зараховуватися як погашення заборгованості власника за проінвестований "Сінема-Центром" капітальний ремонт. При цьому хочу підкреслити, що конкурсний розмір орендної плати не тільки не зменшується, але й навіть поступово збільшується в зв’язку із застосуванням до нього індексу інфляції. Змінюється тільки порядок сплати повної конкурсної орендної плати.

- Якщо конкурсний розмір орендної плати не зменшується, то чому голова комісії Київради з питань власності Леонід Антоненко категорично проти перепідписання договору з "Сінема-Центром"? Він заявляє, що якщо ви давали 2,1 млн грн, то розуміли, що матимете додаткові видатки, а якщо сьогодні перерахували по-іншому, то, значить, ви "не вмієте рахувати".

- Насправді, позиція голови постійної комісії, наведена у ЗМІ (зокрема, видання "Хмарочос" , "КиевВласть" ), викликає у нас занепокоєність. І не тому, що ми стурбовані його звинуваченнями – ми переконані у своїй правоті. Нас турбує те, що шановний представник влади, незважаючи на свою юридичну освіту, не ознайомлений зі змістом чинного законодавства у сфері оренди або, як ми вважаємо, свідомо ним маніпулює. А також ігнорує заявлену незмінність конкурсної орендної ставки. Такі перекручені твердження, що приписуються журналістами зазначеній посадовій особі, та дії щодо перешкоджання усуненню аварійного стану будівлі кінотеатру "Київ" на запропонованих сприятливих для столиці умовах, породжують наш серйозний сумнів у незаангажованості таких дій і тверджень, адже йдуть демонстративно врозріз з культурними та фінансовими інтересами столичної громади і можуть спричинити багатомільйонну шкоду бюджету міста.

У світлі нещодавнього заклику президента України щодо участі кожного у боротьбі з корупцією, та з урахуванням наданих НАБУ уточнень, ми не виключаємо, що такі дії голови постійної комісії Київради з питань власності Леоніда Антоненка можуть бути предметом розгляду НАБУ.

Також ми вважаємо, що явна дезінформація, що наразі поширюється серед широкого загалу, дає "Сінема-Центр" право обґрунтовано вимагати спростувань від відповідних видань.

ЦІНОВА ПОЛІТИКА КІНОТЕАТРУ ЛИШИТЬСЯ У СТАРОМУ ДІАПАЗОНІ

- Як вкладені вами кошти вплинуть у майбутньому на ціну квитка? Чи відрізнятиметься ціна від середньої по Києву? І якщо ні, то як плануєте відбити затрачені кошти?

- Цінова політика кінотеатру планується гнучкою, такою що враховує інтереси та спроможності нашої аудиторії. Як нам відомо, раніше у кінотеатрі "Київ" квиток коштував в середньому від 80 до 150 грн. Ми маємо намір залишитись у цій ціновій ніші, звичній для давніх поціновувачів кінотеатру "Київ".

Ще один важливий момент - ми зобов’язалися перед Київською громадою приділяти особливу увагу освітнім та дитячим програмам, зокрема частина заходів має носити благодійний характер, адресований незахищеним верствам населення та дітям з багатодітних, малозабезпечених родин чи дітям, позбавленим батьківської опіки.

Що ж стосується цінової політики при проведенні фестивалів – тут у кожному окремому випадку будемо обговорювати з організаторами. Іншого шляху немає, адже у кожного з них є власна концепція організації та проведення фестивалю, і відповідне бачення принципів ціноутворення. З досвіду – працювати будемо і по типу надання послуг з організації фестивальних кінопоказів із забезпеченням погодженої кількості сеансів в погоджених залах, і за загальними дистриб’юторськими договорами (коли отримані касові збори розподіляються між фестивалем та кінотеатром). Крім того, деякі фестивалі отримують на своє проведення спеціальні бюджети (наприклад, від посольств – на фестивалі національного кіно певних країн), і в такому разі може бути заявлена зовсім маленька вартість відвідування фестивалю, а подекуди навіть і з можливістю безоплатного відвідування.

У будь-якому разі ми докладемо усіх зусиль для того, щоби усі бажаючі мали змогу подивитися фестивальне кіно, - за цінами, які прогнозуються на приблизно тому ж звичному для громади рівні, який був в кінотеатрі "Київ" у попередній період.

- Однак ви заявляли, що у такому вигляді, в якому кінотеатр існує сьогодні, він є збитковим. Як плануєте при витратах у ремонт, однак збереженні некомерційних показів й ціни квитка, не вийти у великий мінус?

- Що стосується збитковості кінотеатру "Київ" у його попередньому вигляді, маємо нагадати, що потенціал цього об’єкту використовувався попереднім орендарем вкрай нераціонально. Наприклад, цокольний поверх та багато інших приміщень взагалі не були задіяні у діяльності кінотеатру, натомість слугували таким собі сміттєзвалищем та захаращувались усіляким непотребом. Частина кінозалів не використовувалась або взагалі були демонтовані, без жодних погоджень на це з органами охорони культурної спадщини.

Ми впевнені, що комплексне та раціональне використання всіх площ цього перспективного культурного об’єкту не лише поверне йому статус прем'єрного флагманського кіномайданчика столиці, але й забезпечить його прибутковість.

НАШЕ ЗАВДАННЯ – ЗБЕРЕГТИ УСІ ФЕСТИВАЛІ, ЩО ПРОВОДИЛИСЯ У КИЄВІ

- Одне з побоювань, яке висловлює громада, передаючи кінотеатр вам, - що ви припините або дуже скоротите покази фестивального та некомерційного кіно. Ви стверджуєте, що некомерційне кіно лишиться. Тож наскільки покази некомерційного кіно будуть скорочені?

- Наше завдання - зберегти усі фестивалі, які проводилися на території "Києва" - від маленьких, невеликих фестивалів до міжнародного кінофестивалю "Молодість". На сьогодні ми провели ряд зустрічей і переговорів з організаціями, які займаються фестивальним рухом. Також нами підготовлені звернення в посольства інших країн (зокрема, США, Німеччини, Ізраїлю, Польщі, Великої Британії, Франції, Швейцарії, тощо) із запевненням про свою готовність співпрацювати з будь-якими культурними ініціативами їхніх країн в галузі кіно.

У репертуарній політиці кінотеатру залишиться і арт-хаусне кіно, документальне, авторське кіно, освітнє кіно. Ми працювали і продовжуємо працювати з усіма дистриб'юторськими компаніями, які представляють фільми такого формату на українському ринку.

Відтак, покази некомерційного кіно скорочені не будуть. Навпаки, ми зацікавлені у розвиткові цієї особливої принади кінотеатру "Київ" для думаючої інтелігентної аудиторії.

Також наша робота буде спрямована на підтримку та популяризацію національного кіно. Українські релізи, які виходять в прокат і відповідають концепції кінотеатру, будуть демонструватися на екранах "Києва". Ми надамо можливість всім продюсерам і прокатникам, які знімають національне кіно і виводять його на широкі екрани, проводити прем'єри, прес-покази і творчі зустрічі з глядачами.

- Якою буде ваша політика щодо суборендарів приміщень у "Києві" (кав’ярні та пункту прокату фільмів)?

- Наша політика щодо суборендарів приміщень у будівлі кінотеатру "Київ" перш за все базуватиметься на вимогах договору оренди щодо цільового призначення будівлі. Якщо суборендарі відповідатимуть високим критеріям даного культурного закладу, включаючи вимоги до цілісного і якісного облаштування культурно-мистецьких просторів будівлі та надання супутніх послуг (в тому числі, звичайно, і заклади громадського харчування, як це звично для сучасних кіноглядачів), то ми раді будемо співпрацювати з такими суборендарями в ім’я культурно-освітніх та дозвіллєвих інтересів всієї Київської громади.

- Прокоментуйте звинувачення, що "Сінема Центр" заснований панамським офшором, власником якого є Олександр Роднянський, Борис Фуксман та Міхаель Шліхт.

- Маємо нагадати, що "звинувачувати" має право лише суд, і лише за доведені злочини. Тому ми відхиляємо закиди щодо будь-яких "звинувачень" з надуманих підстав, які до того ж не порушують жодного Закону України. ТОВ "СІНЕМА-ЦЕНТР" є резидентом України, зареєстроване та діє у відповідності до законодавства України. Це означає, що наше підприємство розвиває свій кінобізнес виключно на території України, керується нашими українськими законами та неухильно їх дотримується, а також саме в Україні сплачує всі податки та створює нові робочі місця.

 Леонід Шевченко

Смотреть комментарии → ← Назад в рубрику