Цензор.НЕТ

26.11.18 13:25

Дефіцит локомотивів і зношеність вагонів зумовлюють втрати для бізнесу та економіки, - глава Асоціації власників вагонів Криворучко

У ПАТ "Укрзалізниця" через хронічну нестачу локомотивів і зношених вагонів з'явилися проблеми з доставкою вантажів, що завдало збитків бізнесу та економіці. На залізниці склади з вантажними вагонами простоюють від доби і до тижня.

Дефіцит локомотивів і зношеність вагонів зумовлюють втрати для бізнесу та економіки, - глава Асоціації власників вагонів Криворучко

Як передає Цензор.НЕТ, про це написав у своєму блозі на OBOZREVATEL глава Асоціації власників вагонів Олександр Криворучко.

"Так, за оперативними даними, величезні склади з навантаженими і порожніми вагонами стоять (фактично покинуті) на станціях Кременчук (Південна залізниця), Супрунівка, Кривий Ріг - Сортувальна, Чортомлик, Апостолове, Приворот (Придніпровська залізниця). На початку листопада на ст. Кам'янське понад добу простоювали п'ять складів, прийнятих до перевезення залізницею. "Порожняк" на станціях Приворот і Апостолове стоїть понад 7 діб. Маршрутом ст. Запоріжжя Ліве - Дніпрорудне (143 км) порожній склад під навантаження руди "пересувається" від 3 до 7 діб (!)", - зазначив експерт.

Як написав Криворучко, причина в хронічній нестачі локомотивів у ПАТ "Укрзалізниця" і в зносі парку на 96%. Тому термін доставки вагонів з вантажами за останні п'ять років впав удвічі.

"Дефіцит тяги серйозно погіршує оборот вагонів. А це тягне збитки для підприємств, які відправляють вантажі, зриви термінів поставки (зокрема на експорт) і взагалі - втрати для економіки. В "Укрзалізниці" проблему визнають. Але топ-менеджери УЗ схильні оцінювати "середню температуру у палаті". За даними компанії, середньодобовий простій рухомого складу під вивантаженням за рік зріс і становить приблизно 18,4 години (в минулі роки - 14,2 години)", - зазначив експерт.

Водночас цифри далекі від реальних, зазначив Криворучко. У Комітеті Верховної Ради з питань транспорту дають інші дані: "Обіг вагонів уже зараз - до 17 діб, за норми - 5-7 діб". На думку депутатів, колапс із перевезеннями в УЗ відбувається вже не перший рік. Він зумовлений дефіцитом тяги і незадовільним станом інфраструктури, пише глава Асоціації власників вагонів.

З цієї ситуації промисловці знайшли ситуативний вихід. "Арселор Міттал Кривий Ріг" до середини 2018 року придбав 500 піввагонів, збільшивши парк удвічі, щоб 10-15% перевезень здійснювати своїми силами. "Метінвест" у 2017-2018 рр. планував придбати 1800 піввагонів і наростити парк майже вдвічі - до приблизно 4 тис. одиниць. "Укрзалізниця" з початку року придбала 2287 вантажних вагонів (дані на осінь 2018 р.). У планах, які озвучив глава УЗ, - за 2018 р. побудувати 3600 нових вантажних вагонів", - озвучив цифри Криворучко.

Він сказав, що в Україні, за даними на середину 2018 року, є близько 180 тис. вантажних вагонів.

При цьому експерт вважає, що інвестиції в нові вагони не дадуть результату, якщо вони стоятимуть, а не їхатимуть. А для цього потрібно вирішити проблему дефіциту тяги.

"Це не просто вимога учасників ринку, а зобов'язання України в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС на термін до 2023 року, і керівництву УЗ, і Мінінфраструктури краще реалізувати прямо зараз, не чекаючи поглиблення кризи вантажоперевезень", - підсумував Криворучко.

Дивитися коментарі → ← Назад до рубрики