Цензор.НЕТ

06.12.18 23:48

Скандальний екс-чиновник Остапюк намагається повернутися в "Укрзалізницю"

7 грудня 2018 р. скандальний екс-чиновник Борис Остапюк через суд намагатиметься відновитися на посаді генерального директора Державної адміністрації залізничного транспорту України (ДАЗТУ).

Про це в розслідуванні пише 24-й канал.

Як з'ясували журналісти, суди між державою і Борисом Остапюком тривають понад три роки. Посаду гендиректора ДАЗТУ він обіймав з 1 квітня по 26 листопада 2014 року. Остапюка звільнили після низки корупційних скандалів розпорядженням КМУ.

Рішення уряду він почав оскаржувати в судах, щоб поновитися на посаді. З 2015 року відбулося декілька засідань як у Києві, так і у Львові. За інсайдерською інформацією суди можуть стати на бік екс-чиновника і є ймовірність того, що Бориса Остапюка через останнє судове рішення будуть намагатися протягнути новим главою АТ "Укрзалізниця".

АТ "Укрзалізниця" як нову юрособу було створено в 2015 році і воно стало правонаступником ДАЗТУ. Тому, як вважають в "Укрзалізниці", навіть якщо екс-чиновник виграє суд, його можуть відновити тільки на посади в ДАЗТУ.

На думку експертів і журналістів така запекла боротьба довкола посади може бути пов'язана з доступом до тендерних процедур, який відкривається в Остапюка в разі призначення главою УЗ, - пише видання.

Журналісти нагадують, що Борис Остапюк раніше довгий час (від початку 2000-х) працював у системі залізничного транспорту України. Останнє призначення - в квітні 2014 року він став керівником УЗ. При цьому главою ДП "Укрзалізничпостач" (в 2015 р перетворено на філію "Центр забезпечення виробництва" АТ "Укрзалізниця") стає якийсь Олександр Лозинський. Цю ж структуру в 2000-2002 рр. очолював і сам Остапюк.

Уже влітку 2014 р. діяльністю згаданих чиновників у рамках державних тендерів активно цікавляться народні депутати і правоохоронці (в тому числі СБУ). Як пишуть "Наші гроші", "Укрзалізничпостач" у липні 2014 р. провів тендер. За його результатами підряд на поставку деревини вартістю понад 9 млн грн за високими цінами отримало ТОВ "Форест". Одним із засновників компанії є Інна Віслінська, колишня дружина гендиректора ДАЗТУ Бориса Остапюка.

У результаті, урядом була призначена службова перевірка їхньої діяльності. А 16 жовтня 2014 року співробітники СБУ і Генпрокуратури провели обшуки в офісах ДАЗТУ і "Укрзалізничпостач". Було вилучено понад 7 млн ​​грн і $1 млн.

Ще один епізод, про який згадують журналісти 24-ого каналу, - будівництво експреса між Києвом і аеропортом "Бориспіль". Днями АТ "Укрзалізниця" запустила швидкісний експрес між цими пунктами, вартістю 480 млн грн.

Але за Януковича проект оцінювали як мінімум у 20 разів дороже. Тоді Держагентство з інвестицій та управління національними проектами України підписало з банком Китаю кредитний договір на суму $372,3 млн. Реалізовувати проект мало підконтрольне фактично Каськіву Державне підприємство - "Дирекція з будівництва та управління національного проекту "Повітряний експрес" та інших інфраструктурних об'єктів Київського регіону".

Очолював ДП з квітня 2011 року Борис Остапюк. Разом із ним на держпідприємстві працював згаданий Олександр Лозинський. У серйозні борги тоді держава не влізла, але близько $50 млн виділених коштів безслідно зникли.

За матеріалами 24-го каналу.

Дивитися коментарі → ← Назад до рубрики