Цензор.НЕТ

14.01.19 20:00

МЗС України подав до Міжнародного Суду ООН аргументи, які підтверджують його юрисдикцію на розгляд спору з РФ про утиск кримських татар і українців

РФ заперечує право Міжнародного Суду ООН розглядати міждержавний спір з Україною про порушення конвенцій з фінансування міжнародного тероризму і ліквідації расової дискримінації.

МЗС України подав до Міжнародного Суду ООН аргументи, які підтверджують його юрисдикцію на розгляд спору з РФ про утиск кримських татар і українців

У відповідь на це заперечення Росії Міністерство закордонних справ України поширило заяву, інформує Цензор.НЕТ.

Наводимо текст заяви МЗС повністю:

"14 січня 2019 року Україна передала свої письмові зауваження та позицію(далі - Письмова заява)до Міжнародного Суду ООН (далі – МС ООН) у відповідь на заперечення Російської Федерації з приводу відсутності в Суду юрисдикції розглядати міждержавний спір щодо застосування та тлумачення Міжнародної конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму та Міжнародної конвенції про ліквідацію усіх форм расової дискримінації.

У своєму позові до МС ООН Україна вимагає від Російської Федерації відшкодування збитків за триваючі і систематичні порушення Міжнародної конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму та Міжнародної конвенції про ліквідацію усіх форм расової дискримінації. У червні 2018 року Україна подала Меморандум на підтримку своїх вимог, що супроводжуються широким переліком задокументованих доказів серйозних порушень Росією вищезгаданих конвенцій. Росія подала свої заперечення з приводу юрисдикції до МС ООН у вересні 2018 року.

Письмова заява України, яка передана сьогодні до МС ООН, переконливо демонструє, що МС ООН має юрисдикцію розглядати усі позовні вимоги України.

По-перше, Україна заявляє, що дотрималась усіх необхідних вимог досудового врегулювання спору, що надає МС ООН юрисдикцію розглядати спір з Російською Федерацією щодо застосування та тлумачення Міжнародної конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму та Міжнародної конвенції про ліквідацію усіх форм расової дискримінації.

По-друге, Україна доводить, що більшість заперечень Російської Федерації є неприйнятними на попередньому етапі розгляду справи, оскільки вони можуть розглядатись під час заслуховування справи по суті.

По-третє, Україна вказує, що питання стосовно тлумачення конвенцій, мають вирішуватись на етапі розгляду справи по суті. Якби навіть Суд розглядав такі спори під час винесення рішення щодо наявності юрисдикції, то всі вони були б вирішені на користь України.

Україна ініціювала свій позов проти Російської Федерації в січні 2017 року. В квітні 2017 року МС ООН прийняв рішення про застосування тимчасових заходів, наказуючи Росії утримуватись від збереження або застосування нових обмежень на права кримськотатарської спільноти зберігати свої представницькі інституції, включаючи Меджліс кримськотатарського народу, забезпечити доступ до освіти українською мовою, та не загострювати спір.

Наступним процедурним кроком у цій справі буде призначення усних слухань заперечень Російської Федерації з приводу юрисдикції, після яких МС ООН ухвалить рішення з приводу наявності юрисдикції.

Україна переконана, що МС ООН підтвердить наявність юрисдикції розглядати позов України та, що Російська Федерація, в підсумку, буде притягнута до відповідальності за порушення Міжнародної конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму та Міжнародної конвенції про ліквідацію усіх форм расової дискримінації на етапі розгляду справи по суті".

Нагадаємо, 16 січня 2017 року Україна почала в Міжнародному Суді ООН справу проти Російської Федерації. Київ звинувачує Москву в численних та систематичних порушеннях Міжнародної конвенції про боротьбу з фінансуванням тероризму та Міжнародної конвенції про ліквідацію всіх форм расової дискримінації. У квітні 2017 року МС ООН прийняв рішення про застосування тимчасових заходів проти дій РФ в окупованому Криму. У вересні 2018 року Росія оскаржила юрисдикцію Міжнародного суду ООН у цій суперечці.

Дивитися коментарі → ← Назад до рубрики