Цензор.НЕТ

30.07.19 14:49

Україна має законодавчо боротися з "вічнозеленими" патентами у фармацевтиці, - Шимків

Недосконале законодавство України заважає вітчизняним фармацевтам виробляти генерики (авторизовані копії оригінальних препаратів), через що українські виробники програють конкуренцію європейським компаніям.

Україна має законодавчо боротися з "вічнозеленими" патентами у фармацевтиці, - Шимків

Про це сказав глава ради директорів Darnitsa Group Дмитро Шимків в інтерв'ю виданню Liga.net. За його словами, українські закони, на відміну від європейських, дозволяють продовжувати дію патенту на препарат ще на п'ять років після закінчення основного терміну.

"Окремі компанії підтримують в Україні так звані "вічнозелені патенти". Це стримує вихід препаратів-генериків і змушує споживачів платити завищену ціну. Причина - в законодавстві, яке дозволяє продовжувати дію патенту на п'ять років після закінчення 20-річного терміну. Таким чином, українські компанії втрачають час на розробку (до чотирьох років), тоді як конкуренти з Європи можуть здійснювати поставки наступного дня після закінчення терміну дії патенту на референтний препарат", - пояснив топменеджер.

На його думку, "вічнозелені патенти" є однією з причин того, що препарат у Польщі може коштувати втричі дешевше, ніж аналогічні ліки в Україні.

Вирішення питання Шимків бачить в ухваленні на законодавчому рівні "Положення Болар", яке регулює питання розробки генериків до закінчення патенту на оригінальний препарат.

Як повідомлялося, на світовому фармринку настає "патентний обрив" (patent cliff) - період масового закінчення термінів патентів на ліки-блокбастери з об'ємом ринку понад $1 млрд. Це відкриває великі можливості для генеричних фармкомпаній, зокрема і українських.

Фармацевтична компанія "Дарниця" - лідер в реалізації лікарських засобів в натуральному вираженні з 1998 року. Продуктовий портфель "Дарниці" містить близько 250 найменувань готових лікарських засобів. Стратегічні напрямки розвитку портфеля компанії - кардіологія, неврологія і проблеми болю. Продукція експортується в 16 країн світу. Чистий дохід компанії від реалізації продукції в 2018 році зріс на 18,7%, до 3,002 млрд грн.

Дивитися коментарі → ← Назад до рубрики